Одним з великих переваг руху Web3 / Crypto є децентралізація. Це може мати різне значення для різних людей: одні зосереджуються на безпеці, уникненні загроз зсередини, інші - на аспектах взаємоповірення, що дозволяють незнайомим людям працювати разом з усього світу, а інші концентруються на перевагах DAO, який надає колективну спрямованість майбутньому платформи. Однак в Web3 є ще один привабливий момент, який можна недооцінити: спільнота, яка керує контентом.
Традиційна роль, яку бере на себе платформа, полягає в створенні продукту або сервісу, який зацікавлює користувацьку спільноту та продається цим клієнтам. Це означає, що невелика група людей створює речі для великої групи клієнтів. Соціальні медіа-платформи змінили це у плані зрозуміння споживного контенту. YouTube, TikTok та інші не створюють нічого самі. Замість цього вони надають платформу, щоб будь-хто міг створювати контент, а потім, якщо їх контент вистачає популярності, вони можуть отримувати з нього прибуток.
Web3 вивчив уроки з усіх цих впливів і почав розвивати ідею спільноти, яка визначає зміст. Яка різниця в порівнянні з соціальними медіа Web2? Чи є ризик перенасичення цього ринку, коли кожен може брати участь? І якими унікальними способами спільнотний зміст може розвиватися, використовуючи переваги Web3? Давайте заглибимось у кожне з цих питань.
Як виглядає спільнотою створений контент сьогодні?
Спочатку давайте розглянемо, як Web3 розвиває своє спільноту, що впливає на створення змісту на цей час. Кожен день запускаються нові платформи, але загалом можна виділити кілька великих трендів, які відносяться до "спільноти". Перш за все, це майданчик. Це зовсім широко орієнтована платформа, як саме і описується: майданчик. Гіганти, такі як OpenSea та Magic Eden, створюють можливості для будь-кого створювати і відображати свою продукцію, переважно NFT на основі візуального мистецтва, для продажу іншим користувачам на майданчику. Web3 дозволяє NFT бути по-справжньому унікальними, що запобігає шахрайству та забезпечує збереження цінності NFT у гаманці власника. Навколо цього типу майданчика утворилася дуже велика спільнота, але такий широкий асортимент також перешкоджає становленню щільно зв'язаної спільноти. Окрім створення (на платформі або зовнішньо) та продажу NFT, немає багато чого, що об'єднує спільноту.
Більш спрямована версія цієї моделі представлена платформами, такими як Emojam. На відміну від загального ринку, ця платформа спеціалізується саме на музичних NFT, що сприяє створенню щільнішої спільноти творців та фанатів музики. Платформа надає інструменти, які можуть допомогти творцям будувати, створювати та продавати їхні твори шанувальникам.
Подібно до свого веб2 аналога, існує кілька веб3 соціальних платформ, де виробники формують спільноти. Один з таких прикладів - Чінгарі, де виробники можуть взаємодіяти з фанатами, продавати створений контент та цифровий мерчандайзинг. Це може створювати сильні підспільноти на платформі. Однак, кожен виробник має своїх прихильників, і є мало можливостей для створення спільноти на рівні всієї платформи.
Найбільш розвинута платформа спільнотами створеного контенту, ймовірно, є MixMob. Хоча інші платформи також мають елементи спільноти, платформи, подібні до MixMob, будують свою спільноту творців навколо конкретної теми - криптовалютної гри з гонками на картках, яка включає унікальні маски персонажів, які можна придбати, але які учасники спільноти також можуть створювати. Щоб зробити речі цікавими, учасники можуть продавати свої створення на ринку MixMob, щоб інші клієнти змогли використовувати їх під час гонок. Це створює дуже цікаву ринкову економіку, де високий попит вказує на те, які тенденції масок стають популярними, інформує інших творців, а потім продовжує циклічний процес дизайну, що розвивається зі смаками спільноти.
Ризик надмірного насичення.
Що відбувається, коли ці ринки стають занадто насиченими? Це реальний ризик і частково спричинило сплеск NFT-бульбашки на певний час. Отримані уроки були пізнавальними: не заохочуйте платформи, що дозволяють колекції NFT, які не мають додаткової вартості та є надмірно похідними, і будьте обережні, коли запускаєте багато NFT-колекцій, які не пропонують додаткових корисностей. Колекції NFT, пов'язані з соціальними творцями, спортивними командами та іншими брендами, мають стійкість. NFT зі вбудованою корисністю для спільноти, до якої вони належать (наприклад, маски MixMob), мають стійкість. Зростаючи, ці спільноти повинні дотримуватися цих рекомендацій та запобігати занадто високій насиченості своїх ринків.
Розвиток вмісту, створеного спільнотою.
Зважаючи на типи проектів та спільнот, що розквітають у останні роки, що можна передбачити в найближчі роки? Хоча загальні ринки все ще матимуть свою роль у великому екосистемі Web3, це більше спрямовані спільноти з великою ймовірністю продовжуватимуть зростати і розповсюджуватися по різних галузях. Спільноти зі спільною метою, чи то Web3 гра, унікальний творець або художник, франшиза (спорт, кіно і т.д.), продовжуватимуть процвітати і залучати однодумців. Будь-що, що має внутрішню цінність, може бути створене членами спільноти та достатньо чітко фокусується, щоб члени мали спільну зв'язок, буде процвітати, оскільки Web3 продовжує отримувати прийняття та розробляти нові інструменти. Ми можемо очікувати появи спільнот навколо поточних брендів, франшиз, персонажів та навіть знаменитостей; але ми також можемо побачити розвиток нових творчих спільнот навколо унікальних ідей і ігор, зі спільнотами, які створюють та члени яких підтримують, щоб найкраще виявлялося для всіх на захоплення. Якщо нам вдасться досягти цього, це буде найвиразніше проявлення децентралізованого світу, яким Web3 завжди мріяв стати.