У дослідженні, опублікованому компанією Spherical Insights & Consulting, було виявлено, що глобальний ринок Web3 у 2022 році оцінювався в $1,82 мільярда. Згідно з дослідженням, передбачається, що ця сума досягне $67,92 мільярда до 2032 року.
Потенціал Web3 є величезним, але все ще існує певна плутанина, коли мова йде про розуміння того, що таке Web3 і яку цінність може надати ця технологія.
Web3: Наступна ера Інтернету
Автор та керівник інвестиційної компанії Ninepoint Partners, Елекс Тапскотт, розповів Cryptonews, що він вважає, що Web3 створив новий активний клас з нуля. Він зауважив, що це не зрозуміло б широкій аудиторії, просто читаючи періодику з популярних бізнесових видань.
Остання книга Тапскотта "Web3: Намічення на наступну економічну та культурну межу Інтернету" наводить безліч реальних прикладів, що простими словами пояснюють, як підприємці та підприємства використовують Web3.
"Я написав цю книгу, щоб змінити перебіг розмови про Web3 і пояснити широкому колу читачів, чому цей новий інтернет є такою потужною силою для культурних, соціальних і економічних змін", - заявив Тапскотт.
На самом деле, Тапскот детально описує різноманітні використання бізнесу Web3 на протязі його книги, що дозволяє читачам, які можуть не бути знайомі з технологією блокчейну або криптовалютою, зрозуміти основні концепції.
"Відчуваючи потребу очистити бруд зі скла лобового скла та надати чітку оцінку всьому, що відбулося, і тому, що має настати," - сказав Тапскотт. "Іншими словами, прийшов час, знову пояснити світу, чому вони мають цікавитися web3."
Що ж таке Web3 власне?
Для того щоб допомогти читачам зрозуміти концепції за Web3, перші кілька розділів книги "Web3: Проказування наступного економічного та культурного фронтиру інтернету" надають загальний огляд різних епох інтернету.
Наприклад, Тапскотт пояснює, що перша ера Інтернету - Інтернет1 - служила платформою для обміну цифровою інформацією, такою як пошта, газети, журнали та подібне.
Наприкінці, був створений Web2, який дозволив реалізувати такі речі, як соціальні мережі та електронна комерція через мобільні пристрої. Хоча був помітним кроком вперед, цей період Web все ще не мав прав власності для користувачів, які публікують контент.
"Соціальні медіагіганти, такі як Facebook і Twitter, дозволили особам створювати та публікувати власний контент, формувати групи та співпрацювати онлайн, проте користувачі не могли прикріпити чіткі права власності до свого контенту", - пише Тапскотт.
Обговорюючи ці недоліки, Тапскотт продовжує пояснювати, що після фінансової кризи 2008 року було створено нову веб-систему. Саме тоді було опубліковано біткойн-білий папір, що дозволило громадськості зрозуміти, як можна передавати вартість через Інтернет.
Згідно з Тапскоттом, Web3 був розроблений у 2020 році для представлення "Інтернету вартості".
Реальні бізнес-сценарії використання.
Перша частина книги Тапскотта створює основу для розуміння Web3 та його виникнення, а розділи другої частини більш детально розглядають реальні випадки використання.
На приклад, у третьому розділі пояснюється, що токенізовані активи є основними будівельними блоками Web3. Тапскотт зауважує, що великі корпорації, такі як Nike, Microsoft та інші, вже почали використовувати токенізовані активи для бізнесу.
Щоб розмістити це в перспективі, останні кросівки Nike RTFKT Dunk Genesis пов'язані з незамінними токенами (NFT), що містять вбудований чіп з міжобластевим зв'язком (NFC) всередині кросівок. Це дозволяє цифрово обміняти фізичні кросівки та надає додаткові форми використання.
Вітаємо! У нас багато іншої цікавої інформації, але наразі ви можете насолодитись неділею, спробувавши кросівки RTFKT x Nike Dunk Genesis CryptoKicks у доповненій реальності. Грайтесь з майбутнім і тегуйте нас зі своєї симуляції! ️https://t.co/frD4XMZoPA pic.twitter.com/e3WEmoCfca — RTFKT (@RTFKT) 24 квітня 2022 р.
Ви маєте доповнити ваш арсенал знань і навичок постійно, незалежно від того, у якій сфері ви працюєте. Завжди є нові розробки, технології, ідеї та методи, які можуть покращити вашу працю і допомогти вам досягти успіху. Навчання повинно бути постійним процесом, який ніколи не закінчується.
П'ята глава книги Тапскотта також цікава, оскільки цей розділ детально розповідає про те, як веб3-нативні організації трансформують бізнес і руйнують традиційні підприємства.
Наприклад, Тапскотт пише, що розподілені автономні організації, або DAO, є "глобальними, децентралізованими та організаціями, що мають коріння у Інтернеті, засновані на моделі власності токенів".
"Якщо ТОВ були основою промислової ери, то, можливо, ДОЗ можуть виявитися основою Web3 та наступної цифрової ери", зауважив Тапскотт. І це може бути дійсно так, оскільки протягом останніх кількох років розроблено безліч ДОЗ.
Заява Тапскотта про з'яву таких організацій, як DAO (організації, що базуються на жетонах Інтернету), свідчить про найбільшу революцію в бізнесі та фірмі з часу виникнення обмеженої відповідальності компанії двісті років тому.
Важливість токенів
Крім пояснення використання випадків, Тапскотт також наголошує на інших важливих особливостях Web3, таких як токени. Важливо зрозуміти це, оскільки в широкому загальному розумінні люди можуть асоціювати токени лише з криптовалютами.
Тапскотт стверджує, що токени є програмованими, самонадійними, дозвільними без цензури, можуть бути забезпеченими або не забезпеченими гарантіями. Він також пояснює, що токени є передаваними без посередництва, що дуже важливо для переміщення вартості в епоху Web3.
"Токени - визначальні інструменти Web3, які оживлюють його різноманітні застосування, так само як веб-сайти визначали Web1", пише Тапскотт.
Він подальше пояснює, що вартість токенів залежить від блокчейнів, оскільки ці розподілені реєстри "діють як єдине джерело правдивої власності на актив та його походження." Крім того, він описує одинадцять типів токенів, які можуть стати цінними активами для Web3.
На приклад, Тапскот виділяє стейблкоїни як основний засіб обміну на Веб3. Це може стати реальністю, оскільки стейблкоїни продовжують здобувати популярність. Наприклад, криптовалютна компанія Circle недавно повідомила про значний приріст переказів через Азію за допомогою своєї стейблкоїни USDC.
Геймінг та Метавсесвіт.
Глави про геймінг та метавсесвіт також є важливими розділами книги Тапскотта, оскільки ці два елементи часто асоціюються з Веб3. "Метавсесвіт - одна з найгарячіших тем у бізнесі", пише Тапскотт.
Щоб пояснити, що таке метавсесвіт, Тапскотт включає цитати від кількох лідерів галузі. Він використовує визначення від генерального директора та засновника Animoca Brands Ята Сю, в якому згадується, що метавсесвіт - це конструкція нових спільних реальностей. Сю також пояснює, як Web3 буде побудований навколо громад, що існують і діють у метавсесвіті.
Хоча деякі люди можуть ототожнювати метавсесвіт з такими додатками, як Facebook, Тапскот уточнює це, пишучи: "Візія для метавсесвіту, пов'язана з Web3, полягає в свободі на новому рівні людського існування, яка наслідує ті ж автономію та права, що маємо у фізичному світі".
Іншими словами, Тапскотт пояснює, що потрібна Web3, щоб забезпечити права та привілеї проти централізованих суб'єктів. Він зауважує, що найбільшим ризиком для метавсвіту є його перетворення на аналогічну модель Web2, де "користувачі не мають прав або власності на свої дані чи цифрові особистості".
Цю концепцію також застосовують до розділу, в якому Тапскотт обговорює моделі веб-гри Web3. Він починає писати: "У Web2 геймери можуть платити за цифрові товари, але не володіють ними".
Поява Web3 нарешті дозволила гравцям володіти своїми ігровими цифровими активами. Однак, щоб поставити це в перспективу, Тапскотт поділяється точкою зору Рії Лу зі стартапу Web3-ігор Laguna Games.
У своєму записі Лу стверджує, що геймплей у мережі Web3 має свої особливості, порівняно з іграми у мережі Web2, оскільки вона не вимагає від мене втрати всього, що я вкладаю. "З боку гравця, володіння токенами створює спільноту в мережі Web3 та може сприяти більшій співпраці та зв'язкам між гравцями", - пише він.
Допомагаючи читачам розуміти цінність Web3
Книга "Web3: Carting the Internet’s Next Economic and Cultural Frontier" в цілому надає читачам зрозумілий огляд Web3. Тапскотт чудово розібрався зі складними концепціями, такими як токенізація та DAO, роблячи ці терміни доступними в контексті реальних життєвих досвідів.
Він також згадує інші технології, що приводять до розвитку Веб3, такі як штучний інтелект, віртуальна реальність та Інтернет речей. Однак, Тапскотт не занурюється в технічні деталі, що робить цю книгу ідеальною для непрофесійної аудиторії.
У книзі Web3 зображується як революційна технологія, але Тапскотт закінчує тим, що вказує на проблеми у прийнятті. Наприклад, він зазначає, що бізнеси та підприємства можуть віддавати перевагу централізованій технології, оскільки це стало нормою.
Крім того, стурбованість щодо споживання енергії окремими мережами блокчейну може спричинити опозицію до Web3. Також наростає неправильна думка, що злочинці віддають перевагу використанню криптовалюти для незаконних дій.
З урахуванням цих викликів Тапскотт пише, що особи та підприємства можуть бути повільними у прийнятті Web3 у порівнянні з першими чи другими етапами розвитку Інтернету. Однак він наполягає на тому, що Web3 є наступним економічним і культурним фронтом Інтернету. Ця думка постійно проглядається у книзі для того, щоб читачі могли зрозуміти та проаналізувати її.